Selasa, 4 Januari 2011

SALASILAH KETURUNAN TOK KADOK (ANDAK MUNDAM 5)


IKAN TAPAH .




Mengikut catatan disalasilah - kebanyakan jurai yang dipaparkan di carta Andak Mundam 5 ini berada di Lambor Kanan dan Kiri. Oleh itu ayuh tuan-puan yang berada didalam salasilah ini untuk sama-sama kita mengenali sedara mara dengan memberi info serta jurai yang mana tuan puan berada.


Gambar hiasan - Pokok padi tengah menguning di Bendang Bt 16 Lambor Kanan.





Salah sebuah rumah yang menarik dan cantik di Lambor Kanan


Rumah pusaka yang cantik di Bt 16.

(Jalaluddin bin Abdul Rahim) - Rumah tua ini tempat saya dilahirkan pada 15hb April 1940.Bapak saya Abdul Rahim bin Pengulu Hj Jabar bin Toh Dewa Seri Maharaja Panjang Ogek bin Uda Khatab dari Lambor Kiri.Ibu saya Hj Che Ah binti Alang Mat Jeha bin Kulup Gebor.


Rumah Pusaka - Bt 16 Lambor Kanan

5 ulasan:

KYAZ STUDIO berkata...

salam tuan,gambar rumah pusaka yang akhir sekali rumah arwah ayah saya iaitu zainal abidin bin yen

aisbatu berkata...

Waalaikumusalam,

Dah tak ramai lagi duduk di Kg Kota ni dan rumah pusaka tuan ini terakam semasa saya mengunjungi rumah Tok saya Tok Pandak Logam di kg tua.

Unknown berkata...

Bersedaghe le ghopenye kite, yerakk. Mak teman, Fatimah Chu Mat Baki. Ayah pulak Yusof Bilal Majid aka Unggae.Mesti kome ingat tuuu.Heee.
Ghomah kunen tu saper punye...ye ?

aisbatu berkata...

Bersedaghe le kita.... romah lawa tu...

Dahlia berkata...

Suami saya cucu Omardin. Ank kepada Norhamizan Bt Omardin. Terbaca pasal ikan tapah. Ghupe nye ini artikel dari saudara Alang Mat Jeha.